Інтерв’ю з “Шнейдер Електрик Україна”

Компанія Fegime Україна продовжує серію інтерв’ю з топ-менеджерами українських представництв, філій, дочірніх підприємств провідних світових виробників в області електротехніки і світлотехніки. Наше завдання – познайомити покупців і партнерів групи Fegime Україна з тими людьми, які відповідають за реалізацію стратегії цих компаній в Україні, задати питання щодо самої стратегії і планів компаній, а також дізнатися їхню думку про тренди розвитку ринку електро-світлотехніки.

Сьогодні ми перебуваємо в гостях у «Шнейдер Електрик Україна» і спілкуємося з генеральним директором компанії Михайлом Бубновим і керівником департаменту “Home and Distribution” Віталієм Мельниковим.

Fegime Україна: Скажіть, будь ласка, скільки років ви працюєте в компанії «Шнейдер Електрик Україна»? Чому саме Schneider Electric? Чому електротехніка?

Михайло: Компанією «Шнейдер Електрик Україна» я керую чотири роки. До цього я працював керівником департаменту Industry (Промисловість) в компанії Siemens Україна. Коли мене запросили на позицію генерального директора «Шнейдер Електрик Україна», я погодився. У мене дві освіти – електротехнічне (Київський Політехнічний Інститут) і Executive MBA Единбурзької бізнес школи. На факультет електронної техніки пішов майже свідомо:). У дитинстві захоплювався складанням електронних схем, приймачів. При вступі в КПІ остаточно визначитися з вибором допомогли старшокурсники з цього факультету, які були в приймальні комісії. Я до сих пір вважаю, що у нас навчалися найкреативніші студенти.

Віталій: В «Шнейдер Електрик Україна» я працюю з вересня 2005 року, тобто майже 15 років. Закінчував Дніпропетровський Гірський Університет і до 2005 року працював інспектором з енергозбереження, був більше пов’язаний з теплотехнікою і газом. У «Шнейдер Електрик Україна» запросила одна з рекрутингових компаній. До сих пір працюю в компанії з великим задоволенням. Компанія створює умови – ти не сидиш на одній позиції роками, а постійно розвиваєшся. Ти ростеш разом з компанією. Після певного проміжку часу тебе починають переміщати на іншу сферу діяльності, тобто співробітник не зациклюється на якомусь певному колі роботи. Завжди з’являється щось нове, відбуваються якісь зміни. У компанії приділяють велику увагу розвитку співробітників, що однозначно мотивує. Для Schneider Electric розвиток співробітників є пріоритетом №1.

Fegime Україна: Schneider Electric це сімейна компанія? Розкажіть, будь ласка, в кількох словах про історію створення компанії.

Михайло: Компанія була заснована братами Еженом і Адольфом Шнейдер в 1836 році. З моменту заснування і до кінця Другої світової війни компанія в основному займалася металургією, в тому числі випуском озброєнь, як для армії Франції, так і на експорт. Згодом компанія сфокусувалася на електротехнічному обладнанні, що відбилося в назві Schneider Electric. На даний момент Schneider Electric є акціонерною компанією. Сумарна кількість підприємств, що входять в Schneider Electric – понад 200. У 2019 вартість акцій Schneider Electric була найвищою за всю історію компанії. Це говорить про те, що ми розвиваємося в правильному напрямку.

Fegime Україна: Коли Schneider Electric прийшов в Україну?

Віталій: Це сталося в 1994 році. Перше представництво компанії було відкрито в Донецьку, тому що ряд промислових підприємств, розташованих в тому регіоні, придбали обладнання Schneider Electric. І потрібні були фахівці, які б могли надавати сервісну підтримку.

Fegime Україна: Років 10 тому компанія Schneider Electric ні була настільки відома як зараз, особливо для звичайних людей, тобто для споживчого сегменту. Як вдалося досягти такої впізнаваності?

Віталій: Як виявилося, я стояв біля витоків розвитку Schneider Electric в споживчому сегменті. До 2008 року компанія Schneider Electric Group представляла собою набір торгових марок для певних сегментів ринку. Таких, наприклад, як Telemecanique і Merlin Gerin – обладнання для розподілу електроенергії в промисловості, для автоматизації та контролю. На американському ринку була дуже відома торгова марка Square D. Крім цих торгових марок було ще досить велика кількість брендів, на популяризацію яких виділялися серйозні маркетингові бюджети. У 2008 році керівництвом групи було прийнято рішення об’єднати всі ці торгові марки під одним сильним брендом. І саме з цього моменту почалося просування компанії і її продукції під єдиним брендом – Schneider Electric. У 2003 р до складу компанії Schneider Electric увійшла група LEXEL (штаб-квартира в Копенгагені), яка була виробником широкого спектру електротехнічного обладнання, зокрема телекомунікаційних та інформаційних розеток, вимикачів, електронних компонентів, систем безпеки та інше. У 2010 почався процес міграції бренду LEXEL в бренд Schneider Electric і приблизно з цього періоду почалося серйозне проникнення Schneider Electric в споживчий сектор. До цього моменту бренд «Schneider Electric» був відомий в професійних колах, в основному серед інженерів на виробництвах. Завдяки правильній стратегії, яку обрали на глобальному рівні, зараз, через 10 років, бренд Schneider Electric знають мільйони людей, в тому числі і в Україні. Як тільки у компанії з’явився інтерес до споживчого сегменту, корпорація почала купувати прогресивні на той момент компанії-виробники, які поступово вводилися в структуру групи. Як приклад – компанія Merten, компанія APC.

Fegime Україна: Фактично за 10-12 років Schneider Electric стала однією з провідних компаній-виробників електрофурнітури для мас-маркету?

Віталій: Думаю, що на даний момент ми №1. Звичайно, було складно, але нові продукти, які випускала компанія, відповідали очікуванням покупців і по дизайну, і по ціні, і по якості. Крім того, була правильно обрана маркетингова стратегія просування продукції. «Шнейдер Електрик Україна» підтримувала своїх дистриб’юторів потужної рекламною кампанією. Важливу роль зіграв фактор розвитку DIY мереж (Епіцентр, Нова Лінія, Leroy Merlin т.д.), з якими ми в Україні почали співпрацювати практично з моменту зародження. І, звичайно ж, робота партнерської мережі, через яку вибудовується весь бізнес «Шнейдер Електрик Україна». Політика компанії – працювати тільки через партнерів, тому розвиток і підтримка партнерської мережі є одним з головних пріоритетів Schneider Electric.

Fegime Україна: Назвіть, будь ласка, кілька найважливіших досягнень «Шнейдер Електрик Україна» за останні 2-3 роки.

Михайло: З моєї точки зору, найголовніше, що нам вдалося – це створити команду. У нас команда сильна, мотивована і професійна, з великим зарядом енергії, з прагненням до саморозвитку. Будь-яке досягнення – це результат саморозвитку. Адже з одним і тим же багажем вічно бігти неможливо. Компанія Schneider Electric глобально вибрала стратегію бути “people oriented company”. Вона спочатку націлена на розвиток співробітника як в професійному, так і в особистісному плані, на створення умов для саморозвитку, для досягнення балансу між роботою і відпочинком. Наші хлопці займаються і йогою, і тенісом, і футболом. Є навіть свої марафонці. Саме завдяки цій команді «Шнейдер Електрик Україна» стала найбільшою електротехнічної компанією в країні на сьогоднішній день. За ці роки нам вдалося досягти багаторазового росту практично у всіх напрямках нашого бізнесу.

Віталій: Я вважаю важливим досягненням те, що ми стали головним технічним партнером у ряду світових автовиробників в просуванні теми електромобільності в Україні. Той факт, що нас обрали такі автосалони як Renault, Jaguar-Land Rover, BMW, говорить багато про що. Ми їм допомагаємо створювати інфраструктуру електрозаправних комплексів, надаємо сервісну і технічну підтримку, вирішуємо будь-яке питання, що стосується електротехніки.

   Наші зарядні пристрої для електромобілів вже зайняли свою нішу на цьому ринку. Наш сегмент – це зарядні станції змінного струму для індивідуального, тобто домашнього користування. Вони дуже прості і зручні в експлуатації.

   Значного успіху наша компанія досягла в проектному бізнесі. Це сталося завдяки тому, що ми завжди йдемо на півкроку вперед і надаємо комплексні рішення, включаючи автоматизацію «все під ключ», виводячи багато процесів в хмару і запускаючи програми так званих «порадників» ( “advisers”). Це дозволило нам заслужити довіру багатьох великих гравців-девелоперів, які вибрали продукцію Schneider Electric.

Fegime Україна: Про які об’єкти йде мова?

Віталій: Одні з найбільших – це, звичайно ж, Lavina Mall і Blockbuster в Києві, торговий центр Mandarin Plaza, которийдавно успішно використовує нашу продукцію, інноваційний парк і житловий комплекс Unit City, багато великих об’єктів у Львові, Одесі та інших містах.

 Fegime Україна: А як щодо нової продукції в споживчому сегменті?

Віталій: Schneider Electric щороку виводить нові продукти. За останні 4 роки в споживчому сегменті з’явилася сама, я вважаю, успішна серія електрофурнітури – Asfora, яка стала номером один на ринку. Крім ціни і якості ми розширили функціонал цієї серії. Ми додали USB розетки, включаючи 2 x USB Type A; розширили кольорову гаму. Незважаючи на те що серія Asfora випускалася для масового споживача, на неї звернули увагу дизайнери. У 2017 році у продажу з’явилися розетки і вимикачі серії Merten – Merten D-Life, в яких використовуються нові матеріали, нові форми. Україна стала четвертою країною після Іспанії, Росії і Франції, де Schneider Electric запустила абсолютно нову продукцію серії Unica – Unica New. Серія Unica існує на ринку більше 15 років і є стратегічною для компанії Schneider Electric. При випуску нової серії – Unica New – увага була звернена на найдрібніші деталі. Тому вона у нас вийшла «шалено розумна, шалено проста і шалено чарівна». В інших країнах Східної Європи Unica New з’явиться тільки в 2021 році.

   Також в цьому році ми, підтримуючи існуючий тренд, запускаємо бездротові, індукційні, зарядні пристрої для телефонів.

Fegime Україна: Слоган компанії Schneider Electric – “Life Is ON”. Що він означає, тобто як його можна інтерпретувати?

Віталій: Насправді слоган “Life Is ON” кожен може інтерпретувати по-своєму, тому що він досить ємний і в нього можна вкладати різний зміст. Для Schneider Electric це означає те, що життя потрібно включити на повну і прожити його яскраво. Для «включення» життя Schneider Electric надає повний спектр продукції і послуг – від розподілу енергії (трансформатори, розподільні щити …) до фінального контролювання електрики (розетки, вимикачі, системи управління). Schneider Electric подбає про вашу безпеку і ваш комфорт, а вам залишається «включити» життя і насолоджуватися нею.

Fegime Україна: Яку продукцію Schneider Electric ви вважаєте найбільш затребуваною і перспективної?

Михайло: Номером один є продукти, які дозволяють найбільш ефективно і раціонально використовувати енергетичні ресурси. Це контролери (як з відкритим, так і програмним забезпеченням «на борту»); це перетворювачі частоти, які продовжують еволюціонувати і максимально спрощують процес налаштування, адаптації та впровадження обладнання в експлуатацію. Але це не просто набір пристроїв. Ми продаємо відразу рішення і сервіси, пов’язані з цими пристроями. Не потрібно писати ніяке додаткове програмне забезпечення. Воно вже є і включено в єдину систему, яка називається EcoStruxure. Устаткування, що поставляється компанією Schneider Electric, є комплексним, самодостатнім і відкритим з точки зору зовнішніх рішень. Ми поставляємо готові рішення на базі хмар. Звертаючись до хмари Schneider Electric, ви отримуєте повну гаму сервісів, які тільки можна придумати.

  Віталій: Платформа EcoStruxure від Schneider Electric включає в себе три рівні: продукти, які підключаються до мережі; далі йдуть системи збору даних – це контролери; і на вищому рівні знаходяться системи візуалізації та моніторингу, які називаються “advisers”, тому що вони можуть давати поради і рекомендації на підставі обробки отриманих даних, тобто інженеру видається інформація на два, на три кроки вперед – що йому потрібно зробити з його технологічним обладнанням, виходячи зі стану, в якому воно зараз знаходиться, щоб максимально уникнути аварійної ситуації, часу простою і, отже, збитків. Тобто коли йому краще провести плановий ремонт, як правильно навантажити той чи інший двигун, насос, тощо

   Schneider Electric пішов ще далі – вже розроблені і використовуються програми доповненої реальності. На планшет встановлюється додаток і користувач (наприклад, інженер), підходячи до виробничої лінії, може навести додаток на той чи інший вузол, і програма видає інформацію про стан устаткування. Якщо воно, з якихось причин, не функціонує або працює в неправильному режимі, співробітник може відразу отримати однолінійні схеми, інструкції з експлуатації. Тому, отримавши цю інформацію, можна відразу ж приступити до виправлення несправностей.

 Fegime Україна: Що в Вашому розумінні Інтернет Речей (Internet of Things)? Використовується ця концепція в продукції Schneider Electric?

Михайло: Інтернет речей вже апріорі йде в рамках рішень і продуктів, які ми поставляємо на ринок. Кожен пристрій, якій у нас є, повинен бути “connected”. Це означає, що всі продукти повинні мати можливість підключатися до мережі, взаємодіяти як між собою, так і з хмарними рішеннями Schneider Electric.

Віталій: Наведу приклад. Автоматичний вимикач (на DIN-рейці), розетку, термостат, датчики можливо підключити до Інтернет мережі, пов’язати їх в якусь структуру і збирати дані з цих пристроїв, управляти ними. У свою чергу це дозволяє працювати з великими обсягами інформації та на підставі обробки цієї інформації давати користувачеві зворотний зв’язок і надавати рекомендації або поради з різних питань в тій чи іншій ситуації. Це хмарні рішення, які розробила компанія Schneider Electric, і над вдосконаленням яких вона продовжує працювати.

Fegime Україна: Те, що Ви розповіли, все-таки більше відноситься до промисловості. А як це можна застосувати  звичайному споживачу?

Михайло: До будь-якого автоматичного вимикача Schneider Electric можливо підключити спеціальний модуль – Power Tag. Дане обладнання через певну Інтернет програму за допомогою системи SmartLink або KNX може передавати користувачеві інформацію про роботу того чи іншого приладу, який до нього підключений і яким можна вже дистанційно керувати – включити / вимкнути пристрій, додати / зменшити потужність (наприклад, теплої підлоги), збільшити / зменшити температуру (наприклад, обігрівача), тобто задати будь-який режим роботи вашого пристрою з будь-якої точки світу. Так само, як і перевірити його працездатність, промоніторити або проаналізувати дані за будь-який період, отримати оповіщення (в пошту або СМС) про будь-які проблеми в роботі, що може бути дуже актуально у випадку з сигналізацією або теплою підлогою.

Fegime Україна: Наскільки дорогі модулі або пристрої, які мають такий функціонал?

Віталій: Складно сказати дорогі ці пристрої чи ні, тому що все залежить від приладу і від конкретної ситуації. Яка кількість електроприладів або сервісів у вас встановлено, яка у них споживана потужність, яка може бути економія і термін окупності? У будь-якому випадку рішення про підключення приладів до мережі потрібно приймати з обліку необхідності в додатковій економії або в додатковому комфорті.

 Fegime Україна: В даний час все активніше розвиваються поновлювані джерела енергії і пов’язані з цим продукти – наприклад, сонячні панелі, батареї для зберігання накопиченої енергії, інвертори… Для Schneider Electric відновлювальна енергетика є важливим напрямком бізнесу?

Віталій: У портфелі компанії Schneider Electric відсутні продукти, які генерують такого роду електроенергію (генератори, сонячні панелі). Ми беремо потужність від генеруючого пристрою і передаємо її до місця споживання. У нас є інвертори, які перетворюють постійний струм від сонячної енергії в змінний струм. За останні 4 роки сонячна енергетика розвивається стрімкими темпами. У інверторів Schneider Electric хороша репутація, багато позитивних відгуків, тому продажі по ним істотно зросли і продовжують зростати.

Fegime Україна: В Україні в 2019 році найпопулярнішим словом визнано слово «діджіталізація». Величезна кількість компаній приділяє цьому процесу велику увагу – це і e-commerce, і створення мобільних додатків для своїх партнерів і їх клієнтів, і кастомизация подачі інформації на web-ресурсах. Як реалізується діджіталізація в «Шнейдер Електрик Україна»?

Михайло: У кожного нашого партнера є додаток «My SE», через який партнер отримує послуги без залучення будь-яких працівників компанії Schneider Electric. У будь-який зручний для партнерів час можна розмістити замовлення, відстежити наявність товару, перевірити взаєморозрахунки. Додаток постійно модернізується, зараз вже з’явилася on-line підтримка у вигляді чату. У минулому році у нас оновився сайт, в результаті чого з’явився зручніший інтерфейс і інші функції, що допомагають швидше знаходити необхідну інформацію, в тому числі і на мобільних пристроях. У цьому році на сайті з’явиться конфігуратор, який буде допомагати користувачу вибрати те чи інше обладнання в залежності від його потреб без тривалого пошуку потрібних найменувань в каталогах. Усередині самої компанії більшість процесів і сервісів перейшло в безпаперову форму.

Fegime Україна: Розкажіть, будь ласка, про плани «Шнейдер Електрик Україна» на найближчі 2-3 роки.

Віталій: Разом з різко зростаючою кількістю електромобілів зростає попит на обладнання для їх подальшого безперебійного використання. Як відомо, потужності живильного трансформатора тих чи інших об’єктів (торгові центри, житлові комплекси) обмежені.

Зростаюча кількість електромобілів вимагає збільшення кількості потужностей. Існує два рішення: поміняти живить трансформатор на більш потужний, але це дуже дорого, та й кількість електроенергії має певну межу; або ввести для зарядки електромобілів певну кількість електроенергії, яку вони можуть використовувати, в залежності від потужності всієї будівлі. У зв’язку з цим Schneider Electric запускає новий продукт для зарядних станцій, який називається «Система Управління Потужністю». Цей пристрій працює за технологією “plug & play”, тобто на ньому вже встановлено програмне забезпечення і його потрібно просто підключити до мережі і до зарядних станцій. У програмі ви визначаєте, скільки потужності ви готові дати на зарядку машин. Постів зарядки може бути n-на кількість – на 15, на 50 постів і вище. Наприклад, на зарядку всіх машин виділяється 100 кВт. Якщо приїхало 15 машин по 22 кВт кожна, що істотно перевищує 100 кВт, то цей пристрій все одно більше 100 кВт на зарядку не видасть. Звичайно, це створює деякі незручності власникам електромобілів, зате мешканці будинку залишаються з електрикою. З нашої точки зору такий пристрій буде великою підмогою для девелоперів і забудовників, які хочуть запропонувати своїм клієнтам сервіс для зарядки електромобілів. У тому форматі, який зараз є (ціна, розмір, функціонал), цей пристрій на сьогоднішній день є унікальним. Збір даних, моніторинг і управління цим пристроєм здійснюється в хмарі.

Михайло: Найсерйознішим викликом для компанії я вважаю декарбонізацію. Президент і голова правління Schneider Electric Жан-Паскаль Трікуар оголосив і поставив перед компанією амбіційну “MUST” мету – стати компанією з нульовими викидами CO2 до 2030 року. Це стосується як виробництв, так і офісних приміщень.

Віталій: Крім цього, у Schneider Electric великі плани в області e-commerce. Ми розуміємо, що все більша кількість споживачів здійснює покупки через інтернет, тому компанія розробила спеціальну програму для інтернет-магазинів в 2020 році.

Fegime Україна: В чому вона полягає?

Віталій: Будь-який інтернет-магазин України зможе відправити заявку на наш сайт для отримання певного статусу. Наші фахівці проаналізують потенціал цього інтернет-магазину і на підставі отриманих даних пропишуть рекомендації, або присвоять статус авторизованого партнера. Ми підготували кілька внутрішніх категорій для авторизованих партнерів, щоб сприяти зростанню наших партнерів. Зі свого боку ми пропонуємо партнерам: готовий продуктовий контент українською мовою, продуктові зображення в хорошій якості, з новинок – зображення 360, тепер користувач може покрутити в режимі реального часу механізми розеток і вимикачів Asfora; фотографії пристроїв в інтер’єрі; веб-каталоги; працюємо над SEO-текстами і банерами індивідуально для кожного партнера. Авторизованим партнерам не потрібно витрачати кошти на всі ці процеси. Крім того, ми залучаємо ці компанії до постійних маркетингових активностей. Ви можете ознайомитися з компаніями-учасниками програми на сайті Schneider Electric в розділі «Наші партнеры»

Fegime Україна: Підтримка і розвиток електронної комерції буде здійснюватися на глобальному рівні?

Компанія Fegime Україна продовжує серію інтерв’ю з топ-менеджерами українських представництв, філій, дочірніх підприємств провідних світових виробників в області електротехніки і світлотехніки. Наше завдання – познайомити покупців і партнерів групи Fegime Україна з тими людьми, які відповідають за реалізацію стратегії цих компаній в Україні, задати питання щодо самої стратегії і планів компаній, а також дізнатися їхню думку про тренди розвитку ринку електро-світлотехніки.

Сьогодні ми перебуваємо в гостях у «Шнейдер Електрик Україна» і спілкуємося з генеральним директором компанії Михайлом Бубновим і керівником департаменту “Home and Distribution” Віталієм Мельниковим.

Fegime Україна: Скажіть, будь ласка, скільки років ви працюєте в компанії «Шнейдер Електрик Україна»? Чому саме Schneider Electric? Чому електротехніка?

Михайло: Компанією «Шнейдер Електрик Україна» я керую чотири роки. До цього я працював керівником департаменту Industry (Промисловість) в компанії Siemens Україна. Коли мене запросили на позицію генерального директора «Шнейдер Електрик Україна», я погодився. У мене дві освіти – електротехнічне (Київський Політехнічний Інститут) і Executive MBA Единбурзької бізнес школи. На факультет електронної техніки пішов майже свідомо:). У дитинстві захоплювався складанням електронних схем, приймачів. При вступі в КПІ остаточно визначитися з вибором допомогли старшокурсники з цього факультету, які були в приймальні комісії. Я до сих пір вважаю, що у нас навчалися найкреативніші студенти.

Віталій: В «Шнейдер Електрик Україна» я працюю з вересня 2005 року, тобто майже 15 років. Закінчував Дніпропетровський Гірський Університет і до 2005 року працював інспектором з енергозбереження, був більше пов’язаний з теплотехнікою і газом. У «Шнейдер Електрик Україна» запросила одна з рекрутингових компаній. До сих пір працюю в компанії з великим задоволенням. Компанія створює умови – ти не сидиш на одній позиції роками, а постійно розвиваєшся. Ти ростеш разом з компанією. Після певного проміжку часу тебе починають переміщати на іншу сферу діяльності, тобто співробітник не зациклюється на якомусь певному колі роботи. Завжди з’являється щось нове, відбуваються якісь зміни. У компанії приділяють велику увагу розвитку співробітників, що однозначно мотивує. Для Schneider Electric розвиток співробітників є пріоритетом №1.

Fegime Україна: Schneider Electric це сімейна компанія? Розкажіть, будь ласка, в кількох словах про історію створення компанії.

Михайло: Компанія була заснована братами Еженом і Адольфом Шнейдер в 1836 році. З моменту заснування і до кінця Другої світової війни компанія в основному займалася металургією, в тому числі випуском озброєнь, як для армії Франції, так і на експорт. Згодом компанія сфокусувалася на електротехнічному обладнанні, що відбилося в назві Schneider Electric. На даний момент Schneider Electric є акціонерною компанією. Сумарна кількість підприємств, що входять в Schneider Electric – понад 200. У 2019 вартість акцій Schneider Electric була найвищою за всю історію компанії. Це говорить про те, що ми розвиваємося в правильному напрямку.

Fegime Україна: Коли Schneider Electric прийшов в Україну?

Віталій: Це сталося в 1994 році. Перше представництво компанії було відкрито в Донецьку, тому що ряд промислових підприємств, розташованих в тому регіоні, придбали обладнання Schneider Electric. І потрібні були фахівці, які б могли надавати сервісну підтримку.

Fegime Україна: Років 10 тому компанія Schneider Electric ні була настільки відома як зараз, особливо для звичайних людей, тобто для споживчого сегменту. Як вдалося досягти такої впізнаваності?

Віталій: Як виявилося, я стояв біля витоків розвитку Schneider Electric в споживчому сегменті. До 2008 року компанія Schneider Electric Group представляла собою набір торгових марок для певних сегментів ринку. Таких, наприклад, як Telemecanique і Merlin Gerin – обладнання для розподілу електроенергії в промисловості, для автоматизації та контролю. На американському ринку була дуже відома торгова марка Square D. Крім цих торгових марок було ще досить велика кількість брендів, на популяризацію яких виділялися серйозні маркетингові бюджети. У 2008 році керівництвом групи було прийнято рішення об’єднати всі ці торгові марки під одним сильним брендом. І саме з цього моменту почалося просування компанії і її продукції під єдиним брендом – Schneider Electric. У 2003 р до складу компанії Schneider Electric увійшла група LEXEL (штаб-квартира в Копенгагені), яка була виробником широкого спектру електротехнічного обладнання, зокрема телекомунікаційних та інформаційних розеток, вимикачів, електронних компонентів, систем безпеки та інше. У 2010 почався процес міграції бренду LEXEL в бренд Schneider Electric і приблизно з цього періоду почалося серйозне проникнення Schneider Electric в споживчий сектор. До цього моменту бренд «Schneider Electric» був відомий в професійних колах, в основному серед інженерів на виробництвах. Завдяки правильній стратегії, яку обрали на глобальному рівні, зараз, через 10 років, бренд Schneider Electric знають мільйони людей, в тому числі і в Україні. Як тільки у компанії з’явився інтерес до споживчого сегменту, корпорація почала купувати прогресивні на той момент компанії-виробники, які поступово вводилися в структуру групи. Як приклад – компанія Merten, компанія APC.

Fegime Україна: Фактично за 10-12 років Schneider Electric стала однією з провідних компаній-виробників електрофурнітури для мас-маркету?

Віталій: Думаю, що на даний момент ми №1. Звичайно, було складно, але нові продукти, які випускала компанія, відповідали очікуванням покупців і по дизайну, і по ціні, і по якості. Крім того, була правильно обрана маркетингова стратегія просування продукції. «Шнейдер Електрик Україна» підтримувала своїх дистриб’юторів потужної рекламною кампанією. Важливу роль зіграв фактор розвитку DIY мереж (Епіцентр, Нова Лінія, Leroy Merlin т.д.), з якими ми в Україні почали співпрацювати практично з моменту зародження. І, звичайно ж, робота партнерської мережі, через яку вибудовується весь бізнес «Шнейдер Електрик Україна». Політика компанії – працювати тільки через партнерів, тому розвиток і підтримка партнерської мережі є одним з головних пріоритетів Schneider Electric.

Fegime Україна: Назвіть, будь ласка, кілька найважливіших досягнень «Шнейдер Електрик Україна» за останні 2-3 роки.

Михайло: З моєї точки зору, найголовніше, що нам вдалося – це створити команду. У нас команда сильна, мотивована і професійна, з великим зарядом енергії, з прагненням до саморозвитку. Будь-яке досягнення – це результат саморозвитку. Адже з одним і тим же багажем вічно бігти неможливо. Компанія Schneider Electric глобально вибрала стратегію бути “people oriented company”. Вона спочатку націлена на розвиток співробітника як в професійному, так і в особистісному плані, на створення умов для саморозвитку, для досягнення балансу між роботою і відпочинком. Наші хлопці займаються і йогою, і тенісом, і футболом. Є навіть свої марафонці. Саме завдяки цій команді «Шнейдер Електрик Україна» стала найбільшою електротехнічної компанією в країні на сьогоднішній день. За ці роки нам вдалося досягти багаторазового росту практично у всіх напрямках нашого бізнесу.

Віталій: Я вважаю важливим досягненням те, що ми стали головним технічним партнером у ряду світових автовиробників в просуванні теми електромобільності в Україні. Той факт, що нас обрали такі автосалони як Renault, Jaguar-Land Rover, BMW, говорить багато про що. Ми їм допомагаємо створювати інфраструктуру електрозаправних комплексів, надаємо сервісну і технічну підтримку, вирішуємо будь-яке питання, що стосується електротехніки.

   Наші зарядні пристрої для електромобілів вже зайняли свою нішу на цьому ринку. Наш сегмент – це зарядні станції змінного струму для індивідуального, тобто домашнього користування. Вони дуже прості і зручні в експлуатації.

   Значного успіху наша компанія досягла в проектному бізнесі. Це сталося завдяки тому, що ми завжди йдемо на півкроку вперед і надаємо комплексні рішення, включаючи автоматизацію «все під ключ», виводячи багато процесів в хмару і запускаючи програми так званих «порадників» ( “advisers”). Це дозволило нам заслужити довіру багатьох великих гравців-девелоперів, які вибрали продукцію Schneider Electric.

Fegime Україна: Про які об’єкти йде мова?

Віталій: Одні з найбільших – це, звичайно ж, Lavina Mall і Blockbuster в Києві, торговий центр Mandarin Plaza, которийдавно успішно використовує нашу продукцію, інноваційний парк і житловий комплекс Unit City, багато великих об’єктів у Львові, Одесі та інших містах.

 Fegime Україна: А як щодо нової продукції в споживчому сегменті?

Віталій: Schneider Electric щороку виводить нові продукти. За останні 4 роки в споживчому сегменті з’явилася сама, я вважаю, успішна серія електрофурнітури – Asfora, яка стала номером один на ринку. Крім ціни і якості ми розширили функціонал цієї серії. Ми додали USB розетки, включаючи 2 x USB Type A; розширили кольорову гаму. Незважаючи на те що серія Asfora випускалася для масового споживача, на неї звернули увагу дизайнери. У 2017 році у продажу з’явилися розетки і вимикачі серії Merten – Merten D-Life, в яких використовуються нові матеріали, нові форми. Україна стала четвертою країною після Іспанії, Росії і Франції, де Schneider Electric запустила абсолютно нову продукцію серії Unica – Unica New. Серія Unica існує на ринку більше 15 років і є стратегічною для компанії Schneider Electric. При випуску нової серії – Unica New – увага була звернена на найдрібніші деталі. Тому вона у нас вийшла «шалено розумна, шалено проста і шалено чарівна». В інших країнах Східної Європи Unica New з’явиться тільки в 2021 році.

   Також в цьому році ми, підтримуючи існуючий тренд, запускаємо бездротові, індукційні, зарядні пристрої для телефонів.

Fegime Україна: Слоган компанії Schneider Electric – “Life Is ON”. Що він означає, тобто як його можна інтерпретувати?

Віталій: Насправді слоган “Life Is ON” кожен може інтерпретувати по-своєму, тому що він досить ємний і в нього можна вкладати різний зміст. Для Schneider Electric це означає те, що життя потрібно включити на повну і прожити його яскраво. Для «включення» життя Schneider Electric надає повний спектр продукції і послуг – від розподілу енергії (трансформатори, розподільні щити …) до фінального контролювання електрики (розетки, вимикачі, системи управління). Schneider Electric подбає про вашу безпеку і ваш комфорт, а вам залишається «включити» життя і насолоджуватися нею.

Fegime Україна: Яку продукцію Schneider Electric ви вважаєте найбільш затребуваною і перспективної?

Михайло: Номером один є продукти, які дозволяють найбільш ефективно і раціонально використовувати енергетичні ресурси. Це контролери (як з відкритим, так і програмним забезпеченням «на борту»); це перетворювачі частоти, які продовжують еволюціонувати і максимально спрощують процес налаштування, адаптації та впровадження обладнання в експлуатацію. Але це не просто набір пристроїв. Ми продаємо відразу рішення і сервіси, пов’язані з цими пристроями. Не потрібно писати ніяке додаткове програмне забезпечення. Воно вже є і включено в єдину систему, яка називається EcoStruxure. Устаткування, що поставляється компанією Schneider Electric, є комплексним, самодостатнім і відкритим з точки зору зовнішніх рішень. Ми поставляємо готові рішення на базі хмар. Звертаючись до хмари Schneider Electric, ви отримуєте повну гаму сервісів, які тільки можна придумати.

  Віталій: Платформа EcoStruxure від Schneider Electric включає в себе три рівні: продукти, які підключаються до мережі; далі йдуть системи збору даних – це контролери; і на вищому рівні знаходяться системи візуалізації та моніторингу, які називаються “advisers”, тому що вони можуть давати поради і рекомендації на підставі обробки отриманих даних, тобто інженеру видається інформація на два, на три кроки вперед – що йому потрібно зробити з його технологічним обладнанням, виходячи зі стану, в якому воно зараз знаходиться, щоб максимально уникнути аварійної ситуації, часу простою і, отже, збитків. Тобто коли йому краще провести плановий ремонт, як правильно навантажити той чи інший двигун, насос, тощо

   Schneider Electric пішов ще далі – вже розроблені і використовуються програми доповненої реальності. На планшет встановлюється додаток і користувач (наприклад, інженер), підходячи до виробничої лінії, може навести додаток на той чи інший вузол, і програма видає інформацію про стан устаткування. Якщо воно, з якихось причин, не функціонує або працює в неправильному режимі, співробітник може відразу отримати однолінійні схеми, інструкції з експлуатації. Тому, отримавши цю інформацію, можна відразу ж приступити до виправлення несправностей.

 Fegime Україна: Що в Вашому розумінні Інтернет Речей (Internet of Things)? Використовується ця концепція в продукції Schneider Electric?

Михайло: Інтернет речей вже апріорі йде в рамках рішень і продуктів, які ми поставляємо на ринок. Кожен пристрій, якій у нас є, повинен бути “connected”. Це означає, що всі продукти повинні мати можливість підключатися до мережі, взаємодіяти як між собою, так і з хмарними рішеннями Schneider Electric.

Віталій: Наведу приклад. Автоматичний вимикач (на DIN-рейці), розетку, термостат, датчики можливо підключити до Інтернет мережі, пов’язати їх в якусь структуру і збирати дані з цих пристроїв, управляти ними. У свою чергу це дозволяє працювати з великими обсягами інформації та на підставі обробки цієї інформації давати користувачеві зворотний зв’язок і надавати рекомендації або поради з різних питань в тій чи іншій ситуації. Це хмарні рішення, які розробила компанія Schneider Electric, і над вдосконаленням яких вона продовжує працювати.

Fegime Україна: Те, що Ви розповіли, все-таки більше відноситься до промисловості. А як це можна застосувати  звичайному споживачу?

Михайло: До будь-якого автоматичного вимикача Schneider Electric можливо підключити спеціальний модуль – Power Tag. Дане обладнання через певну Інтернет програму за допомогою системи SmartLink або KNX може передавати користувачеві інформацію про роботу того чи іншого приладу, який до нього підключений і яким можна вже дистанційно керувати – включити / вимкнути пристрій, додати / зменшити потужність (наприклад, теплої підлоги), збільшити / зменшити температуру (наприклад, обігрівача), тобто задати будь-який режим роботи вашого пристрою з будь-якої точки світу. Так само, як і перевірити його працездатність, промоніторити або проаналізувати дані за будь-який період, отримати оповіщення (в пошту або СМС) про будь-які проблеми в роботі, що може бути дуже актуально у випадку з сигналізацією або теплою підлогою.

Fegime Україна: Наскільки дорогі модулі або пристрої, які мають такий функціонал?

Віталій: Складно сказати дорогі ці пристрої чи ні, тому що все залежить від приладу і від конкретної ситуації. Яка кількість електроприладів або сервісів у вас встановлено, яка у них споживана потужність, яка може бути економія і термін окупності? У будь-якому випадку рішення про підключення приладів до мережі потрібно приймати з обліку необхідності в додатковій економії або в додатковому комфорті.

 Fegime Україна: В даний час все активніше розвиваються поновлювані джерела енергії і пов’язані з цим продукти – наприклад, сонячні панелі, батареї для зберігання накопиченої енергії, інвертори… Для Schneider Electric відновлювальна енергетика є важливим напрямком бізнесу?

Віталій: У портфелі компанії Schneider Electric відсутні продукти, які генерують такого роду електроенергію (генератори, сонячні панелі). Ми беремо потужність від генеруючого пристрою і передаємо її до місця споживання. У нас є інвертори, які перетворюють постійний струм від сонячної енергії в змінний струм. За останні 4 роки сонячна енергетика розвивається стрімкими темпами. У інверторів Schneider Electric хороша репутація, багато позитивних відгуків, тому продажі по ним істотно зросли і продовжують зростати.

Fegime Україна: В Україні в 2019 році найпопулярнішим словом визнано слово «діджіталізація». Величезна кількість компаній приділяє цьому процесу велику увагу – це і e-commerce, і створення мобільних додатків для своїх партнерів і їх клієнтів, і кастомизация подачі інформації на web-ресурсах. Як реалізується діджіталізація в «Шнейдер Електрик Україна»?

Михайло: У кожного нашого партнера є додаток «My SE», через який партнер отримує послуги без залучення будь-яких працівників компанії Schneider Electric. У будь-який зручний для партнерів час можна розмістити замовлення, відстежити наявність товару, перевірити взаєморозрахунки. Додаток постійно модернізується, зараз вже з’явилася on-line підтримка у вигляді чату. У минулому році у нас оновився сайт, в результаті чого з’явився зручніший інтерфейс і інші функції, що допомагають швидше знаходити необхідну інформацію, в тому числі і на мобільних пристроях. У цьому році на сайті з’явиться конфігуратор, який буде допомагати користувачу вибрати те чи інше обладнання в залежності від його потреб без тривалого пошуку потрібних найменувань в каталогах. Усередині самої компанії більшість процесів і сервісів перейшло в безпаперову форму.

Fegime Україна: Розкажіть, будь ласка, про плани «Шнейдер Електрик Україна» на найближчі 2-3 роки.

Віталій: Разом з різко зростаючою кількістю електромобілів зростає попит на обладнання для їх подальшого безперебійного використання. Як відомо, потужності живильного трансформатора тих чи інших об’єктів (торгові центри, житлові комплекси) обмежені.

Зростаюча кількість електромобілів вимагає збільшення кількості потужностей. Існує два рішення: поміняти живить трансформатор на більш потужний, але це дуже дорого, та й кількість електроенергії має певну межу; або ввести для зарядки електромобілів певну кількість електроенергії, яку вони можуть використовувати, в залежності від потужності всієї будівлі. У зв’язку з цим Schneider Electric запускає новий продукт для зарядних станцій, який називається «Система Управління Потужністю». Цей пристрій працює за технологією “plug & play”, тобто на ньому вже встановлено програмне забезпечення і його потрібно просто підключити до мережі і до зарядних станцій. У програмі ви визначаєте, скільки потужності ви готові дати на зарядку машин. Постів зарядки може бути n-на кількість – на 15, на 50 постів і вище. Наприклад, на зарядку всіх машин виділяється 100 кВт. Якщо приїхало 15 машин по 22 кВт кожна, що істотно перевищує 100 кВт, то цей пристрій все одно більше 100 кВт на зарядку не видасть. Звичайно, це створює деякі незручності власникам електромобілів, зате мешканці будинку залишаються з електрикою. З нашої точки зору такий пристрій буде великою підмогою для девелоперів і забудовників, які хочуть запропонувати своїм клієнтам сервіс для зарядки електромобілів. У тому форматі, який зараз є (ціна, розмір, функціонал), цей пристрій на сьогоднішній день є унікальним. Збір даних, моніторинг і управління цим пристроєм здійснюється в хмарі.

Михайло: Найсерйознішим викликом для компанії я вважаю декарбонізацію. Президент і голова правління Schneider Electric Жан-Паскаль Трікуар оголосив і поставив перед компанією амбіційну “MUST” мету – стати компанією з нульовими викидами CO2 до 2030 року. Це стосується як виробництв, так і офісних приміщень.

Віталій: Крім цього, у Schneider Electric великі плани в області e-commerce. Ми розуміємо, що все більша кількість споживачів здійснює покупки через інтернет, тому компанія розробила спеціальну програму для інтернет-магазинів в 2020 році.

Fegime Україна: В чому вона полягає?

Віталій: Будь-який інтернет-магазин України зможе відправити заявку на наш сайт для отримання певного статусу. Наші фахівці проаналізують потенціал цього інтернет-магазину і на підставі отриманих даних пропишуть рекомендації, або присвоять статус авторизованого партнера. Ми підготували кілька внутрішніх категорій для авторизованих партнерів, щоб сприяти зростанню наших партнерів. Зі свого боку ми пропонуємо партнерам: готовий продуктовий контент українською мовою, продуктові зображення в хорошій якості, з новинок – зображення 360, тепер користувач може покрутити в режимі реального часу механізми розеток і вимикачів Asfora; фотографії пристроїв в інтер’єрі; веб-каталоги; працюємо над SEO-текстами і банерами індивідуально для кожного партнера. Авторизованим партнерам не потрібно витрачати кошти на всі ці процеси. Крім того, ми залучаємо ці компанії до постійних маркетингових активностей. Ви можете ознайомитися з компаніями-учасниками програми на сайті Schneider Electric в розділі «Наші партнеры»

Fegime Україна: Підтримка і розвиток електронної комерції буде здійснюватися на глобальному рівні?

Михайло: Абсолютно вірно. Крім цього, в планах Schneider Electric розробка унікальної програми для електриків і електромонтажних організацій, які беруть участь у запуску різних об’єктів для житлового та комерційного будівництва. Також ми будемо підтримувати ті компанії, які розвивають ринок електромобілів і зарядних комплексів. Однозначно з’являться нові серії електрофурнітури. Я впевнений, що за нами буде цікаво спостерігати. У тому числі і конкурентам).

Михайло: Абсолютно вірно. Крім цього, в планах Schneider Electric розробка унікальної програми для електриків і електромонтажних організацій, які беруть участь у запуску різних об’єктів для житлового та комерційного будівництва. Також ми будемо підтримувати ті компанії, які розвивають ринок електромобілів і зарядних комплексів. Однозначно з’являться нові серії електрофурнітури. Я впевнений, що за нами буде цікаво спостерігати. У тому числі і конкурентам).

Підписатись на наші новини