Перехід від поняття «освітлення, орієнтоване на людину» (‘human centric’ lighting) до впливу освітлення на здоров’я людини – введення поняття ‘nutritional light’ (дослівно – «живильне світло»).

JanDenneman-uk

Good Light Group збирається провести ребрендинг «здорового» освітлення і дати поштовх новому витку інформування людства.

Вважаючи, що руху за освітлення, орієнтоване на людину, не вистачає імпульсу, нова правозахисна група почала ребрендинг концепції ‘nutritional light’.

Некомерційна група Good Light, що базується в Ейндховені, Нідерланди, ставить собі за мету «пропагувати важливість світла для благополуччя людей», – заявив фонд після офіційного відкриття 16 травня цього року в Міжнародний день світла.

Багато світлотехнічних компаній просувають системи, які налаштовують світлодіодні світильники на яскравість і спектр, які відповідають здоров’ю людини і його циркадним ритмам. У той час як наука про освітлення для людського здоров’я і благополуччя продовжує розвиватися на тлі суперечок про її специфіку, загальна думка полягає в тому, що яскраве і збагачене блакитним спектром світла освітлення стимулює, а приглушені і бурштинові відтінки розслаблюють.

Розуміння цих нюансів і використання правильного освітлення в потрібний час може допомогти з такими речами, як стимуляція, концентрація і відпочинок, в той час як неправильне світло може нанести шкоду здоров’ю людини.

Світлотехнічні компанії дійсно виграють тендери в проектах, заснованих на принципах здорового освітлення (наприклад, в Crowne Plaza Atlanta Airport). І вони продовжують вкладати кошти в випробування доступних в даний час комерційних технологій, про що свідчить недавно опубліковане дослідження з використанням технології Seoul Semiconductor LED в Університеті Базеля.

Але група Good Light вважає, що процес проходить дуже повільно і прогрес практично не спостерігається.

«Проблема в тому, що освітлення, орієнтоване на людину, не має ніякого значення на ринку», – сказав засновник і голова Ян Деннеман в інтерв’ю журналу LEDs Magazine.

Він зазначив, що підхід Good Light Group буде відрізнятися від тих методів пропагування «здорового освітлення», які використовуються такими галузевими групами, як Глобальна асоціація освітлення (GLA), Європейська компанія LightingEurope і Британська асоціація індустрії освітлення.

 «Good Light Group спробує це по-новому, і особливо за рахунок інформування широкої громадськості про переваги такого освітлення», – сказав Деннеман.

«Перш за все, ми використовуємо термін«nutritional light »(«живильне світло ») – продовжив він.

«Світло так само важливе, як і харчування для тіла і мозку, як вітаміни, білки, мінерали. Мільярди людей зараз живуть і працюють при світлі, яке не стимулює тіло і мозок. Наша мета полягає в тому, щоб вони могли насолоджуватися «живильним світлом». Технологія доступна, і є докази того, що вона допомагає поліпшити здоров’я і благополуччя людини ».

Ветеран індустрії Ян Деннеман довгий час був прихильником «здорового світла», допомагаючи включити орієнтоване на людину освітлення в десятирічну дорожню карту 2017 рока для LightingEurope, де він займав пост президента.

Два роки тому, працюючи в LightingEurope, в інтерв’ю LED’s Magazine він зазначив, що орієнтоване на людину освітлення «вимагає зміни парадигми в нашому мисленні, мисленні виробників, мисленні регуляторів і навіть, можливо, мисленні наших клієнтів».

Справедливо згадати, що в майбутньому випуску LED’s Magazine буде опублікована стаття від інсайдерів LightingEurope, в якій будуть викладені останні відомості про зусилля з розробки політики та пропонованої стратегії галузі, які, як очікується, будуть сприяти більш активному впровадженню освітлення для здоров’я і благополуччя.

Підписатись на наші новини